Fotografia produktowa w branży sportowej – poznaj złote zasady!

Kategorie Bez kategorii

Profesjonalnie wykonane zdjęcia to w wielu branżach przepis na sukces. Fotografia zyskuje na znaczeniu zwłaszcza w obecnych czasach – gdy wiele z podejmowanych przez nas aktywności przeniosło się do przestrzeni wirtualnej. Świat e-zakupów w zasadzie nie mógłby funkcjonować, gdyby oferty nie były odpowiednio zilustrowane, ich autorom trudno byłoby dostatecznie zaprezentować produkty, jakie proponują potencjalnym klientom. Ładna oprawa graficzna to zresztą dodatkowy atut każdej witryny internetowej – skutecznie zachęca do odwiedzania jej i przeglądania. Jak zatem sporządzić atrakcyjne fotografie produktowe?

Kilka uwag dla początkujących

Być może jesteś początkującym przedsiębiorcą, który właśnie otwiera swoją witrynę internetową – ze sprzętem sportowym. Być może masz już pod ręką produkty, które zamierzasz wystawić na sprzedaż, ale zastanawiasz się jeszcze, jak je dobrze zaprezentować. Sztuka zrobienia dobrych zdjęć produktowych opiera się na szczęście na kilku prostych zasadach.

Na początek zadbaj o to, żeby fotografowana rzecz, wyglądała jak najlepiej. Oferując produkty klientom, na pewno dbasz o to, żeby towary były precyzyjnie opisane. Pamiętaj jednak, że słowna zachęta to dopiero połowa sukcesu. Większość ludzi podejmuje decyzję o zakupie, kiedy zobaczy zachwalany przedmiot – dlatego powinien on wyglądać estetycznie. Upewnij się, że przedmiot jest ładnie wyeksponowany, że nie ma ewentualnych skaz. Niekiedy możesz pozwolić sobie na dodanie delikatnych dekoracji – ale pamiętaj, że nie powinny przytłoczyć bohatera zdjęcia. Najbezpieczniej jest zdecydować się na białe tło i nie rozpraszać uwagi widza zbędnymi dodatkami.

Kolejna bardzo istotna kwestia to światło. Fotografia bazuje właśnie na wykorzystaniu światła, załamującego się w soczewce aparatu – dlatego to jakość tego czynnika jest kluczowa, gdy mówimy o wykonywaniu naprawdę dobrych zdjęć. W przypadku każdego rodzaju zdjęć, najlepsze jest światło naturalne, dzienne. Oczywiście, wiele profesjonalnych sesji jest przeprowadzanych w studiach fotograficznych – ale to słońce jest źródłem największej ilości światła. Sztuczne oświetlenie ma zaledwie charakter wspomagający: rozświetlają obiekt, żeby był jak najlepiej widoczny, w każdym szczególe. Trzeba bardzo uważać na strefy cienia, bo ten może skutecznie zepsuć finalny efekt. Specjaliści radzą, żeby korzystać z dyfuzora do flesza – ta pomoc sprawi, że światło rozejdzie się bardziej równomiernie.

Warto pomyśleć o robieniu więcej niż jednego zdjęcia jednego produktu – weź pod uwagę sporządzanie ujęć z różnych perspektyw. Klienci lubią mieć poczucie, że mogą obejrzeć dany produkt możliwie dokładnie, z każdej strony. Obecnie coraz popularniejsza jest fotografia produktowa 360 stopni – użytkownik witryny może wówczas dowolnie obracać zdjęcie, czując się prawie tak, jakby miał przed oczami realny przedmiot. Warto zainteresować się tą techniką, bo może znacząco podnieść atrakcyjność całej, wirtualnej, sklepowej witryny.

Wybierając zdjęcia do publikacji, warto pamiętać o koniecznej obróbce graficznej: takiej, która polega na ustawieniu dobrego kontrastu, o właściwym wykadrowaniu. Nie należy korzystać z filtrów, jakie proponują konkretne programy – zdjęcie będzie wtedy przekłamane i może wprowadzać w błąd.

W przygotowywaniu fotografii produktowej ważna jest także konsekwencja: na pewno planujesz przygotować cały szereg zdjęć, które przedstawią ofertę twojego sklepu. Pamiętaj, żeby wszystkie zdjęcia miały tę samą stylistykę. Zadbasz w ten sposób o estetykę i przejrzystość swojej cyfrowej witryny.